SIMCARD

Efter en svar soven natt med en gitarr spelande idiot i trapphuset och tva snarkande killar, sa fick vi en fin frukost :) Efter detta var vi och fixade vara simkort! Sa nu har jag ett Australienskt simkort mitt nummer ar: -0416-772163, vet tyarr inga priser och sa men det ar garanterat billigare an min andra telefon, (iallafal for mamma) ;)

Dagens schema bestar av
- en tripp till Bondibeach och checka
- kolla upp ett stalle dar backpackers koper och saljer bilar
- boka tripp till blue mountain
- liveband & happy hour, om jag orkar vill saga..

Nu kan ni ringa mig (kanske) ;)

Alskar eer mina skona! <3

SYDNEY

Nu ar vi har! Efter en ratt sa smartfri flygtur sa ar vi pa vart hosel i Sydney. Flyget gick ju over natten sa vi sov bort den mesta tiden, sa det gick awesome! Vi var framme igar kvall, med yetleg och sega sa hamna ni pa mcdonalds sen hamna Anton & Oliver en validigt kort stund pa de kallade 'side bar'.

Idag har vi fatt oss vart sitt australiensk simkort, sedan var det rundtur i Sydney vi promenera i 4-5h, mkt att se och mkt fina kort :). Efter det bjods de pa beer, sada hamna vi aterigen pa side bar, nu ska vi ga och kopa mat och laga till ngt.

Langre inlagg kommer med bilder!

Loveeee!

En dag emot oss..

Idag har vart en underlig dag! Allt har gatt emot oss. Vi borja dagen vid 12 da vi cheka ut och tog en taxi mot abi dhabi, nar vi kommit till abi dhabi kor taxi chaufforen fel. efter 1.5h i en svettig taxi och mycket fattiga ar vi pa flygplatsen, bara 4h till in check? inga pengar och iinget att gora, efter ett tag hittar jag 200 kr i planbken och vaxlar de, vi tar en taxi till ett shopping center! ursvultna och fulla av forvantan gar vi in dar! Da ar allt stangt typ,, och de kor stenhart  pa ramadam, ingen mat innan19.... allt emot oss, men 2 vaningar upp hittar vi subway, men vi far inte ata sa ngn ser, vi hittade ngra fotoljer och at i smyg, busiigt!

Vi tog en taxi tillbaka och pengerna rakte precis pa slanten, tror oturen har vant nu :)  nu star vi pa gaten och gar snart pa planet till sydney,bara 14h flyg, wihooooo:)

sorry for stavningen, hoppas ni kan read it!

xoxo

Underbart :)

Första dagen i Dubai börja med frukost vid 9, efter de insåg vi att i denna värmen kan vi inte gå ut, vi gick tillbaka till våra sängar en stund till sen kolla vi upp poolen och gymmet, vi besluta oss för att ta en tripp på gymmet, lite för varmt för det var det med, 8min på löpbandet och jag hade inte en torr fläck...

Vid 15 tog vi oss en taxi och åkte till de ända 7stjärniga hotellet vi tog ett dop i havet, men de var ta mig fan varmare än land.. Sedan tog vi oss bortot så vi såg "the palm" underbart :) mycket mycket varmt men så coolt!

Idag såg upplägget på dagen ut som igår, vi gav oss ut i hettan vid 15, idag tog vi oss till ett av världens högsta skyskrapa, det var verkligen häftigt! Bredvid detta gigantiska torn låg Dubais största shopping center, säger bara kungsmässan släng dig i väggen! Det fanns 1200 affärer ett gigantiska akvarium, ett vattenfall och en isrink inne i centret, helt sjuuukt! Jag fick köpt en laddare till kameran som jag själv klart glömt hemma! :/

När vi nöjda med detta gav vi oss åter igen ut i hettan, denna gången tog vi oss ut på "the palm" Taxi chauffören vi fick tag på fixa in oss på hotell så vi fick se! Vi tog längst ut på palmen ett tåg som tog oss in och gick en bit över marken så man kunde se allt ovanifrån. När vi var inne tog vi oss ett nattdop i det sjukt varma havet och sedan en taxi hem!

tvåå helt underbara dagar! Väldigt glad över att vi tog denna lilla paus i Dubai, imorgon är det nya äventyr först en sväng i abu dhabi sen flyget mot Australien och Sydney :)

Älskar er!

Dubai!

Har typ internet i Någon minut!

Flygresan gick bra och hitta till hotellet gick mycket smidigt! Inga större händelser, mer än goa skratt åt mina engelska försök. Det pep när jag gick igenom säkerhetskontrollen i Bryssel och så var min klocka borta när jag kom ut på andra sidan Jag bara - oooh noo myy clock, killen i kontrollen - watch?? Alla dog, jag lite stressad och de andra vek sig av min fina engelska :) Men som tur kom den till rätta :)

När vi väl var framme på hotellet som vi betalt 200kr natten för, blev vi väldigt postivt överraskade! Det var ett jätte stort rum! 3 toaletter 2 sov rum vardagsrum och ett jätte kök! Sjukt bra :) Det var bra ett det var ett fint rum, för ute är det 100grader de går inte att gå ut nu mitt på dagen, så nu sitter vi och inväntar eftermiddagen!

Igår på bussen till hotellet insåg jag helt plötsligt att jag är iväg och nu är vi här! Då bröt jag ihop lite lätt, många tårar rann! Det var skönt tur att jag har världens bästaa Jesper :) <3
Jag älskar er :)

Ha de bra

1 dag kvar :)

Idag har vart en stressig dag, upp halv 8 och körde Rasmus till skolan, sen förbi pappas jobb och fick ett fint regnställ som liten resgåva! underbart :) Hem, käka frukost och sen satte igång med packningen!

Det började helt underbart med att jag inte hittade min packlista, efter många om och men hittade mamma den under min säng, typiskt mig och typiskt att det är mamma som ska hitta den men mycket skönt att den kom till rätta! Efter att packat ner de mesta känns det rätt lovande, känns faktiskt som att jag kommer få med mig det jag vill, vågade aldrig tro det. :)

Vid 14 åkte jag, Ida och mamma hemifrån för Idas första Babysim, hon älskar vatten och är den sötaste i världen, helt klart den jag har mest ångest över att lämna <3 hon kommer typ kunna gå när jag kommer hem :/

Efter denna väldigt mysiga stund så fick jag åka hem och återgå till min packning! Jag känner att allt är under kontroll och jag kan ta de lugnt och hänga med gänget och äta middag imorgon, göttt :) På kvällskvisten fick jag trevligt besök av Jesper och Helena som köpt ett lås och växlat pengar åt mig!

Här kommer ett fint kort på mig och mamma efter våran gryma prestation på midnattsloppet!

Nu är det dax för mig att sova, får se om jag uppdaterar något mer innan resan annars blir nästa inlägg efter vi vart i Dubai!
Hejdå Sverige, hej Dubai -> Sydney :)

Saknar alla er här hemma redan bara så ni alla vet! :)

Gryyym kväll!

Efter en heldel förbereselser, bygda scener, 9kg kokt pasta, partytält och en heldel handlande så har nu vår gryma avskedsfest ägt rum hemma hos Antoon!

Den var grym lyckad ca 60pers, liveband, dans hela natten! Maten var god och alla hade glada leenden på läpparna. Ett stort Tack till Mats & Madeleine att vi fick ha denna fantastiska kväll. :)

Det ska bli intressant att springa en mil ikväll, är sjukt trött och alla gäster har precis gått från min släkt lunch, dax för powernap och TAGGA!!

Här kommer några fina bilder från igår

One week left

Om en vecka sitter vi på planet till Dubai, känns spännande men sjukt att det är så nära. Det är mycket att stå i nu, på fredag är det avskeds fest hos Anton, lördag släkt lunch hemma sen ska jag springa midnattsloppet, söndag är de Jespers tur med släkt middag, sen är det bara två dagar kvar att packa på. Inte konstigt att man känner att det är lite mycket just nu. Och i allt detta ska jag hinna löpträna för lördag..

Tillbaka till fredag, de ska bli väldigt kul. Bakade 55 bitar kladdkaka igår det var iofs mindre kul! Det ska spelas liveband, bjudas på mat och på schemat står det poolparty! wihoo.

Jag har världens bästa mammi <3 fick en underbart fin och grym lila kamera av henne igår som 20års/avskeds present. Så nuu ska de tas kort på vår resa och på alla våra avskedsfester, kommer lägga upp massa av bilder!  =) jag bifogar en bild på kameran.

Ikväll är det middag med Jespers mormor&morfar och lite annan slääkt sen är det mingel och sista 29an.

Jag lägger upp lite bilder efter helgen, ha de wonderful, kisses

Min fina 20års/avskeds present av mammi <3

20 dagar kvar

Hej, dax att inviga sin blogg nu!

Ja, nu när man ska ut på lång resa så har man fått strickta order om att ni som är kvar här hemma måste få vara med lite på resan och se vad vi hittar på. Jag är ingen bloggare och inte särskilt bra på att skriva men ska göra mitt bästa för att uppfylla era önskemål. :)

De börja i vintras när Jesper och Anton prata om att göra en längre resa, jag kunde absolut inte låta de åka iväg och hitta på roligheter och jag vara kvar här, så jag var inte feg och hoppade på och inte långt där efter kom Oliver. Nu är vi ett skönt gäng på 4! I februari fick vi tummen ur och bokade flygbiljetter. Resan har hela tiden vart så långt borta och känts som de är så långt kvar, men nu är de bara 20 DAGAR kvar, overkligt!!

Alla måsten som ska göras har gjort en så stressad men nu känner jag att de flesta punkter är avbockade
-Sälja bilen
-Köpa ryggsäck
-Vaccination
-Försäkring (har varit sjukt svårt)
-Fixa hotell i Dubai (där vi ska vara i 3 dagar)
-Ett års förbrukning av linser
-Inköp av alla måsten man ska ha med sig ;)

och nu är de bara den tuffaste delen kvar, PAACKAAAA!!! :/

Alla kära ni kan la hjälpa mig skriv saker som jag absolut inte får glömma!