Majsplockning!

Heej mina nära och kära! :)

Här är det en regning lördag eftermiddag i Australien. 16grader och pissregn hela dagen wihooooo..... Efter 3 hårda dagar på majsfältet var vi lediga idag, inget bra tyckte vi som bara vill jobba, för i denna hålan finns det inget att göra! Men imorgon är det tillbaka på fälten igen. Idag sov vi ut riktigt länge, bara mys och film halva morgonen. Handlat lite och sedan hårdträning i regnet, det ända man kan göra, rätt bra iofs :) Nu är Jeppe och tar en lång dusch medans jag bloggar. :)

Nu ska jag berätta hur veckan sett ut, har tyvär inga bilder att bjuda på, ska ta med mig kameran till majsfältet, så nästa inlägg lovas bilder! Vi kom ju hit till denna campingen i måndags som jag berättade, och han fråga om vi ville jobba. Vi tänkte på det över natten och besluta att testa det, så i tisdas kom en gubbé med stripit skägg och inga tänder hahah och visa oss vad vi skulle göra och sa till oss att vara utanför hans hus 05.45 på onsdag för att åka buss till ett majsfält. Denna dag startade en skogsbrand bara några kilometer här ifrån, det blev typ 45grader och det kändes som man stog nära en eld typ, sjuk känsla! Så på morgonen när vi kom till honom så kunde inte bussen ta sig fram pga att vägarna va avstängda för branden så alla fick vänta 1h innan vi kom iväg till ett annat fält! Det gick bara bra att plocka, det man gör är att gå och dra bort pålen som maskinerna missat när det skär av majsen, väldigt enkelt egentligen. Vi jobba kanske till 12 denna dagen.

Dag nr 2 på jobbet kom bussen iväg, vi åkte en bit och jobba kanske 5h sammanlagt. Man får betalt på bussen med riktigt bra, specielt igår när vi åkte buss i typ 2h, lätt förtjänta pengar :) Igår jobbade vi i typ 9h, så sjukt trött i min arm, alla plockar med två händer och jag kan bara göra det med 1 och försöker göra det lika fort, sånn mjölksyra vaa, träningsvärk idag, jaa tack! haha.. Lerigt är det med, mina stackars gympa skor hinner aldrig torka, de kommer snart ha gjort sitt.

Jag måste berätta med, i torsdags morse vid kanske 5 tiden efter frukosten och jag ska precis gå ur bilen ser jag en gigantisk spindel i taket, jag får panik och flyger ut, den var stor och håriig...... jag trodde ärligt jag skulle döööö! Jag säger bara taacka Peters julklapp, insekts sprayeen! Den kröp in i våran vägg, Jesper drog på sig arbetshandskarna och spruta in sprayen i väggen, spindeln kom ut och mådde nog inte såå bra, mera spray på honom haha, sen la han en stor handduk över honom och lyfta ut honom! Jag kan säga att denna spindeln har fastnat på min näthinna, jag letar spindlar överallt nu... Gud tack Peter och Jesper att vi överlevde, haha! en på jobbet sa att de inte är farliga, lite svårt att tro honom, men får la hoppas att det är sant.

Vi tror att vi jobbar tills fredag, vi får se men det lutar åt det nu iallafall, då kommer vi tjäna lite mer än 1000dollar typ beroende på hur många timmar det blir men lite mer än 7000 kr är aldrig fel för 11dagars arbete! :)

Som sagt det händer inte allt för mycket här i Orbust som den lilla hålan heter, jobb och lite träning är väl allt haha, men lovar bilder och nytt inlägg snart!

Jag saknar alla mina vänner världen över och inte minst min familj och Sverige <3
älskar er!

Kommentarer
Postat av: Noah

Kul att läsa att ni har det bra!Madeleine Gustafsson

2011-02-05 @ 15:57:09
Postat av: Helena

Vilken tur att ni hade insektsprayet... Det där lät inte allt för kul! Vad härligt att det blir så bra med pengar för er, även om nu inte jobbet kanske är det roligaste!!!

Skall nu ta fram kartboken och se var ni är!

Puss och kram till er båda från mig!

2011-02-05 @ 23:33:38
Postat av: mormor

Ja Therese,det är så overkligt att sitta här i Skövde och läsa vad Ni gör på andra sidan jorden. Jag ser er framför mig när jag läser. Ni är så duktiga tycker jag.Obehagligt med spindeln! Lotta hade garanterat svimmat.Kanske jag med.I morgon bitti bär det iväg.Det snöar här i dag och ska snöa hela dagen.PUSS och KRAM till Er båda!!

2011-02-10 @ 09:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0