Sanur efter 6 mysiga dagar i Lovina!

Idag åkte vi från Lovina ner till Sanur. Vi har haft det väldigt mysigt i Lovina, det var lite väl lugnt där bara, och vi hade inte så jätte bra väder så lite lite att göra. Vi började ju med den underbara delfinsimningen.. Awesome!!! Sedan slappa vi vid poolen och tog det lugnt. Söndagen var rätt regnig, vi var väkdigt sega på morgonen och var nog kvar på rummet ända till lunch. Vi hitta ett mysigt cafe där vi käka och sedan var vi på hotellområdet. kolla in zoo och tog kort! Måndagen och tisdagen var ganska lika. Vi låg vi poolem tog promenader och har verkligen bara slöat. Nästan lite för slöa! :) Men i tisdags bokade vi att åka ut med båt och kolla på delfiner. Så på onsdag morgon gick vi upp 05.15 och 06.00 åkte vi ut med en liten båt och kolla på delfiner. Det var verkligen jätte mysigt och soluppgången kom upp bakom berget. Ända nackdelen var att det kanske var 20 båtar till ute och alla skulle se delfinerna så man låg ju på varann, hahhaah! Men det var en hel lyckad morgon. Efter frukosten sten somna vi och sov ett bra tag. Vi boka taxi för idag och tog en sista promenad i Lovina. Vi hitta en ny resturang som var jätte billig och god. synd att vi hitta den sista dagen. :)

Imorse gick vi runt och tog kort på allt så vi inte missat något. Jag fick mata min fina delfin igen. Vill bara ha en egen :) Sedan klockan 10 satte vi oss i bilen i 3h ner till Sanur. Här bor vi verkligen toppen. Resturangen ligger på stranden vi har solstolar på stranden som tillhör hotellet och det är en lång strandpromenad att gå på. Och här städar de stranden så den är mycket finare än Kuta. Gillar detta, här ska vi nog må gott de sista dagarna :D
Vi har inte planerat något så vi får se, går många båt turer här ifrån, så man får kanske hitta på något sånt. Sen är jag inne på att hyra cykel någon dag och ta sig nerråt en bit. Vi får se!

Nu är det bara 6 dagar tills vi flyger till Nya zeeland. Tiden går foort, jag hinner bara blinka så är jag hemma. Jag ser riktigt mycket fram emot NZ, ska bli ett riktigt äventyr.

Tyvärr va jag så seg när delfinerna kom upp och hoppa så de flesta kort är bara tagna på havet! Men här kommer lite kort tagna i veackan!




Mysig soluppgång


Vackert


lägg märket till delfinerna vänster i horrisonten


Hej delfiner <3


Hopp, jag är lite sen men jag fick med dem lite iallafall! :)


jump


vår söta kapten! Jespers skägg om 50år :D


Den fina båten! :)


Krokodil som bodde utanför oss!


Bambi


Sista frukosten


En Leguan


söt sak! Ingenaning vad för något


Austun tränar min bästis innan jag får mata honom! :)


rocka rockring kan han med <3

Jag har precis vart och ätit på hotellet och jag lyckades beställa in det starkaste jag någonsin ätit!! Kändes som det skulle komma eld ur munnen på mig när jag andades.. Men smaken var god. haha!

Jag lovar att göra ett inlägg innan vi lämnar Bali. Jag vet inte hur det kommer vara med Internet i NZ så ni får inte bli oroliga om jag inte skrivit något, men jag tror inte det kommer vara något problem men farmor och farfar och alla ni andra som bara följer mig här! Det är ingen fara om det dröjer lite längre tid följande månad! :)

Nu ska vi se en film och sova gott! Nu saknar jag er alla så mycket, imorgon har jag vart borta i 7 månader och om 2.5 är jag hemma <3

GOD NATT <3


Kommentarer
Postat av: Ewa

God Natt - hoppas ni sov gott!! Fantastiska äventyr - lite avis - imorrn åker jag och Stig till Prag - alltid nåt.... Kramar

2011-03-24 @ 16:05:14
Postat av: Helena

Vilka underbara bilder!!! Bästa bilden är den första... Jesper är jätte fin på den (Jesper: Du är alltid snygg, men på detta kortet är verkligen jätte bra!!!) Lika roligt som alltid att läsa din blogg Therese! <3 Kram till er båda <3

2011-03-24 @ 19:15:04
Postat av: mormor morfar

Så härliga bilder!!!

Vi har snöstorm i Tänndalen!

Det är häftigt det också.

2011-03-25 @ 09:56:50
Postat av: mormor morfar

Så härliga bilder!!!

Vi har snöstorm i Tänndalen!

Det är häftigt det också.

2011-03-25 @ 09:58:28
Postat av: Nettan

Det är helt underbart att följa ert äventyr, hoppas vi får se dig i Onsala i sommar!

Saknar vår extra dotter..

KRAM!

2011-03-28 @ 13:00:34
Postat av: Anonym

Ni är alla så underbara <3! Gud vad kul att höra från dig Nettan! Jag hoppas verkligen se er i sommar! Saknaar er så mycket, vi ska inte nämna Liiindaa <3 Massa kramar!

2011-03-28 @ 14:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0