Sol, bad och försäljare!

Nu sitter jag på Mcdonalds vid Kuta beach. Jesper är och surfar med Robert och hans kompis som är vänner hemifrån. De flyger hem ikväll efter att vart här på Bali i 1.5månad. När jag står i kön till att köpa en dricka så får de ström avbrott här på Mcdonalds. Så wifit är nere, så hoppas att det kommer tillbaka snart så jag kan publicera dettta inlägg.

 

Nu har vi vart här i Kuta i ungefär 5 dagar. Det är så sjukt mycket turister här, du kan inte gå en meter utan att någon drar i dig att du ska ha massage eller taxi… Jag tycker det är lite för jobbigt! Stranden här i Kuta är inte så fin! Smutsig och samma här bara massa säljare som inte lämnar en i fred. Därimot är solnedgångarna jätte vackra och surfvågorna perfekta! J Hotellet vi bor på är så vackert, det är 4stjärnigt och de håller på att bygga ut det, därför tror jag att priset var hyfsat billigt! Vi har ägnat de dagar som vart fina med att ligga vid poolen och sola och bada! Shoppat har vi också gjort. Billigt är det, och svårt att låta bli. Väskan som var övervikt när jag kom hit :O

 

Igår när vi var ute och åt fick jag skypat med mormor och morfar och sedan Stefan mysigt! Sedan bestälde vi in varsin kaffe. Tror ni inte att när hon ska ge mig mitt kaffe så tappar hon det rakt på mig, ajjjjj! Det var varmt och min klänning blev kaffe färgad. Inte lika kul, hon skämdes fruktansvärt mycket och hjälpte mig att tvätta klänningen, tyckte lite synd om henne! Men fy vad varmt det var!

 

Nu är det bara onsdag och torsdag kvar här sedan bär det av till norra Bali. Tiden går fort fort. Vi har fortfarande inte bestämt oss vad vi ska göra de sista 6 dagarna men antingen åker vi ut till Gilli island, eller till ett ställe som heter Sanur, det ligger inte så långt härifrån och ska vara mycket lugnare och ha vackra stränder! Någon av dessa allternativ lutar det åt nu, vi får se.

 

Idag är det en riktigt svettig dag, bästa dagen httills. Det är olidligt i solen. Här inne på Mcdonalds har Acen stängts ner när strömmen gick och svettet rinner på mig, blää ;)

 

Nää nu ska jag sortera lite bilder och vänta på att ströömmen kommer sedan publicera detta och kolla lite utbildningar då det är dags att söka om man nu ska plugga i höst. J

 

Bilder kommer här




Solnedgång på Kuta







Starbuckss


hotellet från balkongen


mumms


massagen


poolen och poolbaren :)


affärsgatan ;)






Det var allt för idag :)
Saknis er!
PS. Tsunamin når inte Bali alldeles för mycket öar ivägen! Tur är det! Det är så hemskkt, vad händer med världen?! Hänt så mkt konstigt sen vi åkte. Naturkatsrofer efter varann. Hoppas turen fortsätter så att vi är hemma innan nästa. DS
Love <3


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej



Så mysigt det ser ut, men jag förstår att säljare mm är jobbigt. Hörde av en kille på nya jobbet att Gilli island är underbart. Han tog sitt dykarcert där för en svensk kille, 6 dagar för 4000 kronor. Så dit kanske är värt att åka. Sen håller jag verkligen tummarna för att inga mer naturkatastrofer inträffar, det har varit nog nu. Saknar dig massor. Ha det underbart och var rädda om varandra. Kram Mamma

2011-03-15 @ 11:48:09
Postat av: Helena

Vad härliga bilder (gillar bilden som ni tagit på er själva, jätte fina är ni!!!) Skönt att ni har det så bra!!! Var rädda om er! Kramar

2011-03-15 @ 12:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0