Aloha

Nu har sista dagen i Hawaii passerat och det är dax att åka till New york. Planet går imorgon bitti, så väskan är packad och snart dax att sova!

Honolulu var mycket trevligt, första dagen ägna vi på stranden, Hanna och Jesper surfa i 2h. På kvällen gick vi i stan och hyrde en bil för dagen efter. Vi hyrde den sista bilen i hela stan, då det var något speciellt som hände så allt var slut, det blev lite över vår prisklass, men det fick det bli. :)

Andra dagen tog vi bilen till en ranch där vi skulle rida i 2h i olika film inspelningar och grym natur, riktigt roligt och trötta ljumskar! Efter det blev det att kolla in lite stränder och bada sedan mot Pearl Harbor. Kolla lite i museet från andra världs kriget och ut över hamnen. Riktigt roligt. Tänker bara på den filmen, en av min favoriter!! Sedan var det dax att lämna tillbaka bilen, va där på minuten, stressade ihjäl oss och stoppa in kortet på samma tid vi hyrde den, bra jobbat!!

Sedan var det dax att åka till Big island, på morgonen gick jag ner och boka taxi, när vi kom ner med alla väskor stog det en limosin och väntade på oss... Vi alla bara kolla på varann, så frågade vi vad detta skulle kosta, men det var samma pris som vanligt. Det är inte varje dag man åker limo till flygplatsen.. :) Väl framme på Big island hyrde vi en bil för alla dagar redan på flygplatsen sedan blev det mat och handla, sen blev det bara en slappedag!

Igår åkte vi till världens mest aktiva vulkan, det blev en heldag i nationalparken. Kolla på lava som runnit ut i havet (alltså stelnat, så lava berg) Sedan gick vi en lava tub och kolla på varmakällor, påminde väldigt mycket om Nya zeeland, många kratrar var det med.

Idag skulle det surfa och solas, vi hyrde brädor och snorkel grejor och åkte till stranden. När vi kom dit, var det inga vågor alls och solen var långt ovanför molnen. Vi snorkla och det var riktigt fina fiskar. Sedan försökte de surfa en stund, men det gav inte så mycket. På kvällen åkte vi till stan kolla lite affärer och åt middag ute, sedan var det dax att packa väskan.

Strnden Waikiki Honolulu!

Ridning, här har det spelat in scener från Pearl harbor, gozilla, Lost och Jurassic park.

Grymt

Pearl harbor

Bilen vi hyrde..

Limon som hämta oss.

uppe i vulkan National parken.

lavaa

formats av vattnet!

Påväg till dagens surfing.

Sköldpaddan låg på stranden! <3

Det var allt för denna gången! Nu är det dax för New york, shopping och Anna Ekelund! Kommer bli så underbart.... Kan inte beskriva i ord hur kul det ska bli att träffa henne, hon är SAKNAD!! Får så hur mycket bus vi hittar på, inte så mycket planerat, det vi vet är Mammamia på broadway på onsdag!! resten får vii seee.
Nu är det slutspurten kvar, känns så konstigt att det är så nära  nu :)